Contestarea facturiiA devenit de notorietate faptul că facturile emise de către furnizorii de energie electrică sau de gaze naturale sunt întocmite pe baza unui consum stabilit prin modalități de calcul mai mult decât îndoielnice și care duc, în mod clar, la abuzuri din partea furnizorilor prin emiterea unor facturi la prețuri astronomice și care nu au corespondent în realitatea obiectivă.Pentru a opri abuzurile din partea furnizorilor de energie electrică și gaze naturale trebuie să aveți în vedere următoarele etape:1. Notificarea în scris a furnizorul de energie prin care contestăm valoarea facturii și/sau modalitatea de calcul a acesteia. În cazul în care dorim să contestăm factura și să formulăm plângere în fața ANRE-ului această notificare este obligatoriePotrivit Legii nr. 123/2014 a energiei electrice si a gazelor naturale art.7 alin (2) „Înainte de a adresa o plângere către ANRE, dacă aceasta priveşte activitatea unui prestator de servicii/de activităţi, reclamantul trebuie în prealabil să se adreseze spre soluţionare prestatorului de serviciu/activitate de a cărei prestaţie este nemulţumit.”Este obligatoriu să solicităm furnizorului de energie electrică și gaze naturale prin notificarea trimisă Indexul Vechi și/sau Metodologia Controlului Electric. Furnizorii sunt obligații să vă pună la dispoziție cele solicitate.2. Dacă nu primim răspuns favorabil în maxim 15 zile, trimitem plângerea la ANRE la departamentul de protecție a consumatorului sau direct la ANPCPuteți găsi pe site-ul ANRE și/sau ANPC un formular de contestare a facturiiANRE-ul este instituția competentă să constate încălcarea Legii nr. 123/2012 în urma investigațiilor efectuate la furnizori și la distribuitori. Dacă se adresează o …







